LEGO jako pomoc dydaktyczna – projekt studencki z wykorzystaniem robotów LEGO

Zespół studentów II roku studiów magisterskich z matematyki (zakres nauczanie matematyki i informatyki), w składzie: Wiktor Andrejczyk, Agnieszka Czajkowska, Sylwia Szcześniak i Aleksandra Terepka, w ramach zaliczenia przedmiotu Projekt Zespołowy wykonali projekt z wykorzystaniem robotów LEGO Spike Prime. Dotyczył on programowania robotów i realizacji zadań konkursowych FIRST LEGO League. Plansza do zawodów znajduje się na wyposażeniu pracowni specjalistycznej dydaktyki matematyki i informatyki Wydziału Matematyki i Informatyki UWM w Olsztynie.

FIRST LEGO League to program, którego celem jest wprowadzenie dzieci i młodzieży w wieku 4-16 lat w świat nauki, technologii, inżynierii i matematyki, poprzez angażującą naukę praktyczną. Inspiruje dzieci i młodzież do eksperymentowania, rozwijania umiejętności krytycznego myślenia, kodowania i projektowania, poprzez praktyczną naukę przedmiotów ścisłych i robotyki.

Roboty LEGO są powszechnie wykorzystywane jako pomoc dydaktyczna. Zadaniem dzieci nie jest samo budowanie robotów, lecz algorytmiczne rozwiązanie postawionego problemu. Kierując się wskazówkami i zdobytą dotychczas wiedzą, dzieci muszą osiągnąć określony w zadaniu cel. Studenci kształcący się w zakresie nauczania matematyki i informatyki mieli już okazję samodzielnie prowadzić lekcje pokazowe dla uczniów szkół podstawowych, z wykorzystaniem programowalnych robotów LEGO Spike Prime.

Zdjęcia: Małgorzata Czajkowska